• Anasayfa
  • Müşteriler
  • Portföy
  • Hizmet
  • Google Adwords
  • Blog
  • Hakkımızda
  • İletişim

« E-TİCARET WEB SİTESİ »


E-TİCARET WEB SİTESİ NEDİR?

E-ticaret (elektronik ticaret, çevrimiçi ticaret), eviniz dahil bulunduğunuz noktadan rahat bir şekilde ürün ve hizmetlerin alım, satım, iletişim, pazarlama ve ödeme işlemlerinin cep telefonları, tabletler veya bilgisayarlar ortamı ile yapılmasıdır. Günümüzde İnternet ve sosyal medyanın hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir ve tüketicilerin satın alma davranışları da hızla değişmekte olup ilgi ve talepleri dijital ortamlara  kaymıştır. Bu nedenle online alışveriş yani e-ticaret sistemi gün geçtikçe daha çok insanların tercih ettiği alışveriş yöntemi olmuştur

E-TİCARET WEB SİTESİ AVANTAJLARI NELERDİR?

    7/24 açık bir mağazaya sahip olmak

    Daha düşük bütçelerle bir mağazaya sahip olmak

    Binlerce farklı ürünü müşterilerinize sunmak

    Dünyanın ve Türkiye gemelinde herhangi bir yerindeki birine satış yapabilme imkanına sahip olmak

    Çok geniş kitlelere ürün veya hizmetlerinizi sunabilmek

    Zaman ve bütçe tasarrufu sağlamak

    Satışını yaptığınız ürünlerin detayları hakkında video, fotoğraf veya metin gibi çeşitli içerikler sunarak ürünlerinizle ilgili daha kapsamlı bilgi verebilmek

    Ürün veya hizmetlerinizi iyileştirmek için sürekli ve düzenli geri bildirimler alabilmek

    Geleneksel pazarlama bütçelerine göre daha düşük bütçelerle pazarlama yapabilmek,

    Daha hızlı şekilde marka bilinirliği oluşturmak,

    Pazar yerlerine entegrasyon sağlayarak ürün veya hizmetlerinizi farklı platformlarda da duyurabilmek.

Güvenli E-Ticaret sistemi

e-Ticaret web siteleri geliştirirken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur o sitenin güvenliğidir. İlgili sistemler için güvenlik önlemleri alırken birçok farklı süreç ve adım mevcuttur. Güvenlik önlemleri 

alırken temelde yapılması gereken SSL sertifikası kullanmak, 3D ödeme yöntemlerinin aktivasyonu işlemleri mevcuttur. Ancak bununla birlikte düzenli ve sürekli yazılım altyapılarınızı yeni oluşabilecek saldırı metotlarına karşı da güncellemeniz gerekir. Eskiyen yazılım dil ve veri tabanı versiyonları ilgili E-Ticaret sitelerinde açık olmasına ve bu yüzden E-Ticaret sitenizin güvenliğinin soruna uğramasına sebebiyet verir. Hizmet alacağınız         E-Ticaret web sitesinin hangi platform ile kurulacağına karar verirken hem kullandığı yazılım dilinin sistemsel gücüne hem bu yazılım dillerinin güncellenebilirliğine hem de hizmet aldığınız ekibin teknik yeterliliğine dikkat etmeniz çok önemlidir.


Ödeme Sayfalarına Dikkat

Araştırmalara göre her 10 müşteriden 3 ya da 4’ü, bütün sipariş aşamalarını tamamlamalarına rağmen ödeme sayfasına geldiklerinde işlemden vazgeçerler. Bunda ödeme sistemlerinin yetersizliği kadar ödeme sayfasının karmaşıklığı da etkin rol oynar. Bu sepet terk oranını düşük tutmak için sipariş verme aşamasında olduğu gibi ödeme aşamasında da müşteriyi işlemi tamamlamaya odaklamak gereklidir. Sade, kolay anlaşılabilir, gereksiz bilgiler ve reklamlardan ya da dikkat dağıtıcı diğer unsurlardan uzak bir ödeme sayfası tasarlamak, potansiyel müşterinin gerçek müşteriye dönüşmesine katkı sağlayacaktır.

e-Ticaret Modelleri

e-Ticaret Modelleri temelde 4 başlık altında toplanabilir. Bunlar B2B (Business yo Business), B2C (Business to Customer), C2C (Customer to Customer) ve B2E (Business to Employer) olarak nitelendirilir.


•    B2B (Business to Business): B2B; şirketten şirkete yapılan E-Ticaret yöntemi olarak açıklanabilir. B2B    E-Ticarete sistemleri genellikle toplu alımlar için kullanılır ve burada iki firma arasında gerçekleştirilen alışveriş aşamaları kapsanmaktadır. Bu tip E-Ticaret yöntemleri zaman zaman da bayi ağı olan şirketlerin bayilerine özel kapalı sistemler olarak da kullanılabilir.


•    B2C (Business to Customer): B2C e-Ticaret yöntemi; geleneksel ticaretteki perakende satışlardaki gibi firmadan müşteriye olarak tanımlanabilir. Buradaki alımlar genellikle adetli olmakla birlikte ilgili şirketin hedef kitlesini bireyler oluşturmaktadır. Hemen hemen bütün E-Ticaret siteleri bu tip sistemlere örnek gösterilebilir.

•    C2C (Customer to Customer): C2C e-Ticaret modelinde ise tüketiciden tüketiciye arz ve yine tüketicinin tüketiciye oluşturduğu talepler söz konusudur. Bu E-Ticaret modeli nispeten diğer modellere göre daha yeni oluşan e-Ticaret sistemleridir. C2C e-Ticaret modelleri için verilecek en uygun örnekler Gitti Gidiyor, Hepsi Burada, N11, Trendyol gibi “Pazar Yeri” web siteleridir. Bu sistemlerde kullanıcılar kendi E-Ticaret sitelerine sahip olmadan yukarıda örneklerini verdiğimiz pazar yeri web siteleri üzerinde e-Mağaza açarak ürün ve hizmet arzlarını gerçekleştirirler.


•    B2E (Business to Employer): B2  E-Ticaret modeli ise ilgili firma ile o firmadan çalışanları arasında yapılan e-Ticarettir. Bu modelde firmanın çalışanları için sunduğu çeşitli indirimler, kampanyalar veya ürünlerin sunumu gerçekleşmektedir. Türkiye’de bu tip e-Ticaret sistemleri çok olmasa da büyük ölçekli bazı firmalarda bu tip bir E-Ticaret modellerine rastlanmaktadır.